tisdag 26 juni 2012

Tunika i klöver!

Sydde klart tunikan ikväll. Vet inte vilket som tog längst tid, att sy klart den eller att få till ett bra foto av den... Det där med foto är inte så lätt när man är själv hemma.
Jag hittade faktiskt självutlösningsfunktionen på vår braiga kamera, så det blev en inte allt för tokig bild tillslut!

Mönster: Onion 2041 modell D med korta ärmar
Tyg: Jersey, klövertyg från Ohlsson (gult) och Skroten (rött), men det är väl i grunden Ernst.

Jag älskar färgerna! Gult och rött är favoriter sen länge. Ni som känner mig vet nog att jag gillar färger i största allmänhet och att min garderob för tillfället innehåller mest lila och rosa, men gult och rött är favoriter!

Vet att det finns en del retrofantaster som tycker det är tråkigt med nytryck av gamla mönster. Det förstår jag men jag kan ändå inte låta bli att köpa nytrycket, de är ju så fina! 

Lärdommar: Klappa maskinen snällt när den krånglar, stressa inte. Den som inte tänker får sprätta! Men som jag brukar säga, att sprätta är också att sy.

Har använt både nya och gamla trotjänaren till denna.  Blir ju riktigt bra med äkta OL-söm, snyggt, proffsigt och hållbart. Men kantband är så klart fortfarande hushållsmaskinens uppgift!

Undra vad jag ska hitta på imorgon så jag får möjlighet att visa upp mitt nya plagg? En promenad på stan kanske?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar